U moet de sauzen van Sauce Company hebben

14:05 - 10 mei 2017
 

Dat Sauce Company sauzen maakt, zal u niet verbazen. Maar de producten worden verkocht onder andere namen. Hoe vergroot je dan je eigen naamsbekendheid? Eigenaar Patrick van de Mortel gelooft in samenwerking.

"Als ik naar mijn werk ga, dan denk ik nóóit: 'Ik ga naar mijn werk.' Nee, ik denk altijd: 'Ik ga mijn ding doen.'" Was getekend: Patrick van de Mortel. In 2002 richtte hij Sauce Company op, gevestigd aan de Voltstraat in Deurne. En sindsdien gaat hij dus elke dag zijn ding doen. Dat betekent: het bedenken, ontwikkelen en produceren van nieuwe sausjes, marinades, dressings en toppings. En daarmee klanten én consumenten blij maken. Van oorsprong is hij levensmiddelentechnoloog. "Mijn hart gaat sneller kloppen van innovaties," zegt hij zelf. Dat hij succesvol kan vernieuwen, bewees Van de Mortel al in 2007, toen hij naast Sauce Company ook Culitoppers oprichtte. Culitoppers bestaat uit een assortiment pasta's, rijst, noodles en stoofvlees. Waarom juist deze producten? Inderdaad, omdat daar uitstekend sauzen bij passen...

Gezonder eten
Waar Sauce Company tegenwoordig veel mee bezig is, is het ontwikkelen van sauzen met zo weinig mogelijk suiker, zout, smaakvervangers, olie en vetten erin. Want veel mensen willen steeds gezonder eten, en daar speelt Sauce Company op in. De producten die in Deurne worden gemaakt, vinden dan ook gretig aftrek bij sporters. Maar ook 'gewone consumenten' weten de producten van Sauce Company te vinden. "We zijn de afgelopen jaren knetterhard gegroeid," zegt Van de Mortel. "We verkopen onze producten in heel Europa, met als zwaartepunt onze eigen provincie Brabant." Er zit echter een addertje onder het gras: Sauce Company verkoopt zijn producten niet rechtstreeks aan de consument, maar aan merken als Remia en aan bakkerijen. Die verkopen de producten vervolgens onder hun eigen naam. Het merk 'Sauce Company' is dus niet heel bekend, en daar wil Patrick van de Mortel graag verandering in brengen. "Als mensen aan saus denken, moeten ze aan Sauce Company denken," vat hij de uitdaging samen.

Naamsbekendheid
Hoe doe je dat, je naamsbekendheid vergroten? Sauce Company doet dat bijvoorbeeld door deze maand aanwezig te zijn op de PLMA-beurs. Dat is een belangrijke beurs voor de agrifoodindustrie, omdat er veel inkopers komen. Sauce Company staat hier samen met zes andere Brabantse foodbedrijven. Agrifood is de grootste economische sector van Nederland, en Brabant wil behoren tot de slimste, duurzaamste en meest innovatieve agrifoodsectoren in Europa. Patrick van de Mortel gelooft in samenwerking met andere bedrijven. Zo werkt Sauce Company samen met Schouten Europe in Giessen, producent van plantaardige vleesvervangers. "Wij leveren de marinades die zij bij hun producten aanbieden. Mooi voorbeeld van samen sterker staan. Samenwerking helpt Sauce Company aan meer naamsbekendheid, en het helpt Brabant om nog bekender te worden als dé agrifoodregio van Europa."

Copyright Provincie Noord-Brabant 2014
Website by Internetbureau Outpost11